15.01.2009

Ganduri...

... intr-o pauza de invatare. Stand eu asa intins frumos pe pat cetind (mai mult sau mai putin) minunatul curs de Algebra Liniara, mi-am dat seama ca in cartea aia is mai multe definitii si teoreme decat am facut in 4 ani de liceu la matematica (asa, aproximativ mi-am dat seama, nu am stat sa le numar). Asa ca m-am gandit sa dau si eu o teorema (bine, nu e originala, de aia nu-mi scriu numele in paranteza).

Teorema: Fie X un om oarecare. Atunci, daca X va incerca sa aiba mereu ganduri pozitive, atunci X va fi un om mai bun si mai fericit.

Demonstratie:

Se stie ca un singur gand poate sa schimbe total starea de spirit a unui om. Incercati sa va imaginati cum v-ati simti daca o persoana apropiata nu ar mai fi printre noi. Vedeti? Un singur gand.
Acesta a fost un exemplu de gand negativ, dar acelasi efect il au si gandurile pozitive. (Evident, nu? :) ). Mult timp nu am crezut ca starea mea de spirit nu imi va putea fi schimbata de un gand, fie el cat de bun. Dar cu timpul, dand pe la biserica si maturizandu-ma putin, am inceput sa vad si beneficiile gandurilor pozitive, ale noastre si ale celor din jurul nostru. Dar, desigur, eu fiind un om rece nu am simtit decat sporadic cum inima-mi impietrita se misca putin, de bucurie. Alte ganduri pozitive am avut cand inima mea a inceput sa-si lepede crusta de piatra pentru o fiinta draga, foarte draga. Cata bucurie!
Acestea nu sunt singurele bucurii in viata, desigur. Un rasarit de Soare e un gand frumos, o floricica oricat de mica, un fluture, un catelus, un copilas... orice!
Ne fac gandurile pozitive un om mai bun si mai fericit? Aceasta nu necesita demonstratie fiind banala.

Corolar:
Fie X un om oarecare. Daca X va folosi mai putine cuvinte de negatie, starea de spirit i se va imbunatati.

Demonstratie:

Orice cuvant negativ sau cu conotatie negativa repetat incepe sa intareasca niste sinapse in creierul nostru, cauzand un automatism. Astfel, ajungem sa refuzam sau sa negam multe lucruri automat, fara sa evaluam putin situatia, fara sa mai cugetam putin. Nu zic ca trebuie sa eliminam "nu"-urile din vocabular, ci doar sa le folosim mai rar si doar cand chiar e nevoie.


Concluzie:

Oameni buni... da, oameni buni ... asta suntem, oameni, nu roboti sau animale. Doua din componentele firii noastre sunt ratiunea si sensibilitatea. Acestea nu sunt exclusive, asa ca sa nu facem exces de una in defavoarea celeilalte. Sa fim oameni: sa iubim, sa cream, sa ascultam, sa vorbim, sa scriem, sa citim, sa simtim, sa admiram, sa intelegem, sa fim alaturi, sa perseveram, sa fim puternici, sa multumim, sa cerem, sa oferim... (sa continuati dumneavoastra lista, ca eu sunt in pana de idei)


... gata, ma intorc la algebra...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Teorema: Daca un om, sa-l notam D (total aleator), s-ar ocupa mai putin de algebra si mai mult de sine, de gandurile si constiinta lui si de ce il inconjoara, ar fi un om mai fericit.

Se demonstreaza prin reducere la absurd. Astfel se presupune contrariul pana la sfarsitul facultatii cand se va contrazice ipoteza si rezulta teorema. :P

demi spunea...

Algebra o trecut, nu o tinut decat un semestru :P