01.08.2007

BlueWhite 64

In caz ca intereseaza pe cineva cu ce ma ocup eu in timpul liber (nu tot timpul liber), hai sa spun. Bluewhite64 este o distributie Linux (adica un fel de versiune), facuta sa mearga pe 64 de biti. Este bazata pe o alta distributie Linux (Slackware), care este cea mai veche distributie, probabil cea mai stabila si foarte configurabila. Multi spun ca e distributia ideala daca vrei sa inveti Linux. Si eu sunt de acord. De ce BlueWhite64 (pe scurt BW64)? Tocmai pentru ca e ca un Slackware pe 64 de biti, si pentru ca e facuta de un roman din Baia Mare (la vreo 80 de kilometri de mine). Si ce fac eu, inafara de a-l folosi? Pai, incerc sa mai ajut lume pe forum, cu ce stiu si eu, si, din cand in cand, creez pachete cu diferite programe, pe care altii sa le poata instala mai usor pe sistemele lor. Ce e un pachet? E ca un fel de kit de instalare a unui program. Adica, eu iau sursele programului (adica codul sursa si tot ce tine de el), si cu niste comenzi specifice, compilez respectivele surse, si le "ambalez" in acele pachete, pe care altii pot sa le ia si sa le instaleze pe sitemele lor, fara sa mai trebuiasca sa compileze. Nu am facut prea multe pachete pana acum, pentru ca e ceva munca acolo, trebuie sa vad unde apar erori, ce alte programe ii trebuie astuia ca el sa functioneze, si dupa trebuie sa le testez etc. Dar e placut sa vezi ca un alt utilizator a folosit respectivul pachet si i-am mers :)
Daca e cineva care mai are nevoie de lamuriri, sa puna un comment si sa caute pe google :P

Niciun comentariu: